برش ورق فلزی با گیوتین ورق بر | مزایا برش ورق با گیوتین

4.8/5 - (6 امتیاز)

برش به روش گیوتین یکی ار سریع ترین و بهترین روشهای برش ورقهای فلزی است. در این روش برش ورق، چهارگوش، تمیز و مستقیم صورت می گیرد. تیغه های دستگاه با زاویه مناسب، فشار بسیاری به روی ورق اعمال می کند. زاویه برش با توجه به نوع و ضخامت ورق ، تنظیم می شود. وضعیت قرار گرفتن ورق روی دستگاه با دقت صورت می گیرد.

عمل برش به واسطه دو تیغه، یکی در زیر و دیگری در بالای ورق انجام می شود که معمولا تیغه بالایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد از ضخامت ورق فلزی، نسبت به تیغه پایینی انحراف دارد. این کار به دستگاه این امکان را می‌دهد که علاوه بر حداکثر استفاده از نیرو و کارایی بالا، برش‌های دقیق‌تری انجام دهد.. هر چند حرکت تیغه بالایی با قدرت است اما تیغه پایینی ثابت می باشد.

تیغه های گیوتین از فولاد کروم ساخته شده اند زیرا نیروی زیادی به تیغه ها وارد می شود و کوچکترین ایرادی در تیغه یا کوچکترین ایرادی در نحوه جابجایی تیغه باعث آسیب زیاد یا فرسایش سریع تیغه می شود و کار بر روی ورق با گیوتین انجام نشده است.باید به نگهداری تیغه ها توجه کنید، اگر بعد از مدتی سرعت تیغه ها کم شد، باید تیغه را تیز کنید. این کار باید دقیقا توسط افراد متخصص و با دستگاه سنگ انجام شود. در غیر این صورت کندی تیغه ها باعث بریده بریده شدن تیغه می شود. یک تیغه کند می تواند به بدنه قیچی نیز آسیب برساند.

در این دستگاه به منظور جلوگیری از حرکت ورق فولادی در حین برش، نگهدارنده هایی بر روی کشو متحرک نصب می شوند که همزمان با حرکت تیغه بالایی به سمت تیغه پایینی که برش انجام می شود، ورق را با قدرت کامل نگه می دارد. این نگهدارنده ها دارای یک پیستون مستقل هستند که عمل نگه داشتن ورق را در تمام طول آن با سیستم پنوماتیک یا سیستم هیدرولیک تقسیم می کند.

در قیچی گیوتین معمولا تیغه پایینی ثابت و بر روی لبه میز برش نصب می شود و تیغه بالایی به صورت عمودی حرکت می کند و با عبور از کناره تیغه ثابت می توان آن را برش داد. و گیوتین وسیله ای است که به کمک آن ورق های فلزی به قطعات کوچکتر تبدیل شده و همزمان در تیغه های بالایی و پایینی فشار ایجاد می کند. در هنگام برش، تیغه ها از یک طرف شروع به کار کرده و به آرامی به سمت دیگر حرکت کرده و عملیات برش را کامل می کنند، در این مدت ورق فلزی توسط قسمت نگهدارنده نگه داشته می شود تا فرآیند برش کامل شود.

انواع گیوتین در پیمان ماشین

توضیحاتی درباره ی برش ورق با دستگاه گیوتین ورق بر

بدنه این قیچی به سه روش مختلف تولید می شود: گاهی اوقات این بدنه ها از ورق های فولادی تهیه می شوند. این نوع ورق ها پس از عملیات ماشینکاری با پیچ و مهره مونتاژ می شوند.در موارد دیگر این بدنه ها از قطعات ریخته گری ساخته می شوند.در برخی موارد با ترکیب دو روش فوق، بدنه ها از ورق های فولادی و ریخته گری ساخته می شوند.تولید و انتقال انرژی در گیوتین ها از موتور آنها شروع می شود. اما موتور گیوتین باید بیش از ظرفیتش قدرت داشته باشد. زیرا زمان کمی برای ذخیره انرژی در برش های بلند مدت و پرسرعت وجود دارد.

کاربرد گیوتین ورق چیست و در چه کار هایی کاربرد دارد؟

گیوتین ورق بر در اصفهان کاربرد بسیاری دارد. ورق کاری به مجموع عملیاتی اطلاق می شود که به منظور فرم دادن ورق انجام می گیرد. این عملیات ها بسیار متنوع می باشند که از جمله می توان عملیات های برشکاری , خمکاری , کشش عمیق , فرایند های اتصال و منتاژ ورق ها و… را نام برد.

برش ورق فلزی با گیوتین ورق بر | مزایا برش ورق با گیوتیننحوه برش با گیوتین ورق بر به چه صورت است؟

برای برش با گیوتین ابتدا وضعیت دقیق ورق یک دستگاه سنجش به دقت تنظیم می شود، سپس ورق فلزی در طول فرآیند برش توسط فشار هیدرولیک یا بازوی مکانیکی محکم سرجای خود نگه داشته می‌شود. این مساله تضمین کننده این است که ورق در حین فرآیند برش نمی تواند از جای خود حرکت کند و احتمال بروز خطا در روند برش را از بین می‌برد.

سپس دستگاه با استفاده از عمل قیچی کردن، برش را انجام می‌دهد. نیروی برشی توسط دو تیغه یکی در زیر و یکی در بالای ورق اعمال می‌شود. برای انجام عمل برش، تیغه بالایی با نیروی زیادی به سمت پایین برش را انجام می‌دهد، در حالی که تیغه پایینی ثابت است و به بستر گیوتین محکم شده است.

بین لبه‌های ابزارهای بالایی و پایینی یک فاصله کوچک وجود دارد که شکست ماده را تسهیل می‌کند. میزان این فاصله عموما ۲ تا ۱۰ درصد ضخامت ماده بوده و به عوامل مختلفی از قبیل فرآیند برش، ماده و ضخامت ورق بستگی دارد. به این صورت گیوتین ورق بر در اصفهان انجام می شود.

آیا امکان PLC در گیوتین ورق بر وجود دارد؟

دستگاه برش ورق، گیوتین‌های فلزی مجهز به واحد کنترل رایانه‌ای PLC هستند. PLC ابزار بسیار قدرتمندی برای کنترل عملکرد دستگاه به منظور برش انواع مختلفی از ور‌ق‌ها است که امکان تطبیق سریع زاویه تیغه، تنظیم فاصله تیغه‌ها، تنظیم جریان و انجام برش‌های بسیار دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

مزایا و نکته های مفید درباره ی برش ورق با گیوتین ورق بر

  1. گیوتین ورق بر در اصفهان روشی مناسب برای انجام برش طولی

  2. مناسب برای برش به اندازه های کوچک تر به منظور آماده شدن برای فرآیندهای دیگر

  3. گیوتین باعث ایجاد برش‌های دقیق با حداقل ایجاد دندانه در لبه برش و کیفیت بالای سطح لبه

  4. شیوه مقرون به صرفه و کم هزینه برای برش ورق